Pages

2013/02/09

Okami

Kiedy Okami wyszedł w 2006 roku na konsolę PlayStation 2, został okrzyknięty jednym z najwybitniejszych osiągnięć artystycznych w historii gier wideo głównie ze względu na swoją wyjątkową estetykę. Naładowana religijnymi i mitologicznymi elementami, umieszczona w realiach i miejscach japońskiego folkloru, gra natychmiast przykuła moją uwagę. Przepiękne dosłownie malowane plenery, delikatna, orientalna muzyka, oraz humor to tylko kilka przykładów które przyciągnęły mnie na długie godziny kilka lat temu. Graficzny styl  Okami w dużym stopniu stanowi o jej oryginalności i specyficznym klimacie. 
W grze wcielamy się w rolę wilka („Okami” po japońsku oznacza „wilk” lub "wielki bóg") Amaterasu, będącego wcieleniem bogini słońca. Ponieważ sama Ammy bo tak pieszczotliwie nazywana jest w grze główna postać nie mówi, w naszym imieniu wypowiada się Issun, mały duszek z którym spędzamy niemal cały czas. 
Okami jest też jedną z najbardziej niedocenionych gier w historii. Sprzedaż nie osiągnęła wymaganego pułapu, a Clover Studios które stworzyło grę, zostało zamknięte. Niemniej jednak jest to jeden tych z tytułów które swoją formą próbują zatrzeć granicę pomiędzy grą a prawdziwą sztuką.
 W 2012 została wydana wersja HD na PlayStation 3. Twórcy Okami starali się zachować niepowtarzalny styl wizualny i przystosować grę do współczesnych standardów.


Za projekt postaci i krajobrazu odpowiadają Kenichiro Yoshimura, Sawaki Takeyasu, Mari Shimazaki i Naoki Katakai. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz